Win-win, maar ook winst

Het bidbook

Het bidbook heeft in de praktijk zijn succes vele malen bewezen. Het geeft versnelling aan het communicatie proces om een plan of idee tussen de oren te krijgen. Een dik rapport of uitgebreide notitie krijgt veelal niet de aandacht, die het verdient omdat de ontvanger (lezer) het even doorbladert en denkt:
“dat is interessant, dat lees ik later ...”.

Het wordt gearchiveerd en in de meeste gevallen niet meer goed doorgelezen. Met een bidbook is de kans vele malen groter, dat het direct wordt doorgebladerd en gelezen, omdat het in een metafoor verpakte verhaal spannend is. Het A3 formaat voorkomt, dat het direct wordt gearchiveerd. Onderstaand alle argumenten op een rijtje:

Bidbook

Eye opener, glijmiddel, magnetron

Opland, muller, Collignon, Vegter... de meesters van het vlijmend tekenpennetje annex taalgoochelaars. Hun formule werkt razendsnel. Ontwapent, beklijft. Begrijpelijk . Raffinement in eenvoud. Kenmerk van het ware.

bidbooksHet verschijnsel ‘bidbook’ bouwt daarop voort. Professioneel in communicatie. Gericht op snel voorbereiden, optimaal inzicht scheppen. Met een knipoog. Wel zo ontvankelijk. Spraakmakend. Enthousiasmerend.

Een goed begin, zo’n bidbook.

Het bidbook

Klik hier om de bidbooks van Creativity te bekijken.